Tygodnik Przasnyski

Czwartek, 26 listopada 2020

Już teraz zamów e-prenumeratę Tygodnika" na: http://eprasa.pl/news/tygodnik-przasnyski. W trosce o Państwa bezpieczeństwo polecamy nadawać ogłoszenia za pośrednictwem naszej strony: https://tc.ciechanow.pl/ogloszeniatest/pliki/ogloszenie.php
fot. materiał promocyjny
fot. materiał promocyjny

Nadaj paczkę kurierem, tego oczekują Klienci e-commerce

19.11.2020 10:00:00

Jedną z nielicznych gałęzi gNadaj paczkę kurierem, tego oczekują Klienci e-commerceospodarki, którą nie wstrząsnęła pandemia koronawirusa jest e-handel. Jest to więc wciąż dobry moment żeby rozpocząć lub zintensyfikować działalność e-commerce. Warto jednak wiedzieć, czego oczekują potencjalni Klienci.

Nadaj paczkę kurierem, to motywuje Klientów

Jak wskazuje raport Gemius o e-commerce w Polsce, dostawa kurierem jest dla Klientów e-commerce najbardziej motywującą opcją dostawy zakupów dokonanych on-line, podobnie jak miało to miejsce w latach ubiegłych. W badaniach Gemius aż 74% respondentów zadeklarowało, że wysyłka kurierem to forma dostawy, która motywuje ich do dokonywania zakupów przez internet, co czyni z niej najpopularniejszą formę dostawy. Na drugim miejscu znalazła się możliwość odbioru z maszyny paczkowej (czyli w de facto z Paczkomatu, ponieważ to właśnie Paczkomaty stanowią znaczącą większość na rynku). Inne formy dostawy są mniej popularne: dostawę pocztą bezpośrednio do domu/pracy przez listonosza wybrało 55% respondentów, a odbiór paczki w punkcie odbioru (np. w kiosku, sklepie, czy na stacji benzynowej) tylko 39% ankietowanych. Możliwość odbioru na poczcie lub w sklepie, jak również pobieranie plików ze strony WWW, są Klientom raczej obojętne: wskazało na nie tylko ok. ⅕ respondentów. Te wyniki są w dużym stopniu zbieżne z wynikami z lat poprzednich. Inaczej jest jednak w przypadku faktycznie wykorzystywanych metod dostawy. W odróżnieniu od raportów z lat poprzednich, mniej respondentów decyduje się na opcję “nadaj paczkę kurierem” niż na odbiór w Paczkomacie: 61% internautów uczestniczących w badaniu zadeklarowało, że najczęściej wykorzystywaną przez nich formą dostawy jest odbiór w Paczkomacie, a 55%, że najczęściej korzystają z nadania paczki kurierem. Na trzecim miejscu znalazła się dostawa pocztą bezpośrednio do domu/pracy, na którą wskazało już tylko 33% respondentów. Te wyniki potwierdzają także badania przeprowadzone przez Kantar Millward Brown w kwietniu 2020. W tym badaniu aż 80% respondentów wskazało na Paczkomaty, 70% na kuriera, a tylko 41% na dostawę pocztą do domu. Mimo wszystko, nie można powiedzieć, że wyniki te są bardzo zaskakujące. Są one raczej wynikiem długoletniego trendu: od kilku lat Paczkomaty zajmują coraz wyższe pozycje i zmniejszają dystans jaki dzieli je, pod względem popularności, od usługi kurierskiej. Pandemia oraz intensywne działania rozwojowe prowadzone przez InPost przyczyniły się do przyspieszenia tego trendu. Warto także zauważyć, że według wyników wspomnianych badań Kantara “nadaj paczkę kurierem” jest coraz częściej odpowiedzią na pytanie jak wysłać przesyłkę, nie tylko dla e-commerce, ale także dla osób prywatnych. Aż 51% ankietowanych wybiera wysyłkę w Paczkomacie, co jest wynikiem o zaledwie 2 pkty proc. słabszym niż wynik lidera w tej dziedzinie - Poczty Polskiej.

Nadaj paczkę kurierem - oczekiwania Klientów

Czego oczekują Klienci e-commerce od przesyłki kurierskiej? Raport Gemius o e-commerce w Polsce daje pewne odpowiedzi na te pytania. Za najwcześniejszą godzinę, od której respondenci gotowi są oczekiwać na przyjazd kuriera, należy uznać 8:00 rano. Wskazało ją najwięcej (36%) respondentów, chociaż warto wspomnieć, że 17% zaznaczyło opcję “do 8:00”. To dość wysoki, ale racjonalny wynik- dostawa przed 8:00 miałaby miejsce przed wyjściem do szkoły/pracy. Natomiast jeśli chodzi o najpóźniejszą godzinę, o której Klienci chcieliby zacząć oczekiwanie na przyjazd kuriera, to jest nią 16:00. Na tą opcję wskazało jednak tylko 9% respondentów. Można więc powiedzieć, że niewielu Klientów oczekuje dostawy popołudniu. Niewielu też oczekuje dostawy rano - tylko 3% wskazało, że najpóźniejszą odpowiadającą im godziną dostawy jest południe. Ponad połowa respondentów wskazała, że najpóźniejsza pora dostawy to 18:00 (26%) lub 20:00 (27%). Tylko 3% z jest gotowe czekać na kuriera do północy. Czego jeszcze oczekują Klienci e-commerce od dostawy kurierem? Spośród ankietowanych internautów, 54% wskazało, że zwracają uwagę na dostępność opcji montażu i/lub instalacji urządzeń AGD i RTV podczas dostawy, wybierając sprzedawcę lub sklep. Jest to zatem bardzo ważny czynnik: mało który sklep może sobie pozwolić na utratę połowy potencjalnych Klientów. Spośród różnych opcji montażu najważniejsza jest instalacja urządzeń gazowych: 76% respondentów zadeklarowało, że woleliby aby zadanie to wykonywał fachowiec. Tylko 25% wskazało, że chcieliby żeby specjalista wykonał montaż mebli. Jeszcze ważniejsze niż montaż jest wniesienie zakupionych mebli lub sprzętu RTV/AGD do mieszkania: aż 89% respondentów chciałoby aby zostały wniesione do domu przy dostawie przez kuriera

autor: Artykuł promocyjny

Komentarze Internautów (0)dodaj komentarz

Na razie nikt nie skomentował tego artykułu, aby wziąć udział w dyskusji, należy dodać komentarz

Ostatnie fotoreportażeRSS

  • Protest Kobiet

    Tłumy wyszły na ulice miasta zobacz galerie...

  • Strajk rolników w powiecie przasnyskim

    Rolnicy wyjechali na ulice, by pokazać sprzeciw wobec ostatnich decyzji rządzących zobacz galerie...

  • Laboratorium badawcze Politechniki Warszawskiej - wmurowano akt erekcyjny

    W sobotę, 19 września podpisano i wmurowano akt erekcyjny laboratorium Ośrodka Badań Lotniczych. zobacz galerie...