Tygodnik Przasnyski

Sobota, 19 września 2020

Już teraz zamów e-prenumeratę Tygodnika" na: http://eprasa.pl/news/tygodnik-przasnyski. W trosce o Państwa bezpieczeństwo polecamy nadawać ogłoszenia za pośrednictwem naszej strony: https://tc.ciechanow.pl/ogloszeniatest/pliki/ogloszenie.php
fot. rj
fot. rj

Kolej do Ciechanowa, czy do Zegrza? – Popieramy oba pomysły – mówi starosta Krzysztof Bieńkowski

12.09.2020 11:45:12

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły nabór wniosków do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej „Kolej Plus”. Jednym z nich jest budowa nowego połączenia kolejowego Zegrze – Przasnysz.

Koncepcja budowy tej linii pojawiła się w Masterplanie dla Warszawskiego Węzła Kolejowego, zaprezentowanym w 2019 roku (Linia została wpisana do realizacji w dalszym horyzoncie, czyli po roku 2027 – red.). Założenia nowego szlaku są następujące: długość linii 70 km, konieczność budowy przeprawy mostowej na Narwi, wykorzystanie korytarzy dawnych kolei wąskotorowych, szacunkowy koszt: 1,5 mld złotych. Jak przyznawał wielokrotnie starosta Krzysztof Bieńkowski pieniądze potrzebne do zrealizowania tej inwestycji są ogromne.

W czasie ostatnich sesji rady powiatu kilka razy odnosił się też do pytań radnych o budowę planowanej wcześniej linii Ciechanów – Przasnysz - Chorzele. O to połączenie zabiegał poprzedni starosta Zenon Szczepankowski. Linia ostatecznie została zapisana w Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Mazowieckiego, wspólnie z modernizacją linii 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele.

- Linia na Ciechanów jest dość naturalnym połączeniem. Na ten łącznik zgodę wyraziła również Komisja Europejska. Teraz jednak słyszę, że pojawiła się nowa koncepcja na Zegrze. I ja mam co do tego pewne obawy. Bo jak będziemy tak zmieniać zdanie, to nic nam nie wyjdzie – mówił na jednej z sesji radny Zenon Szczepankowski. O to czy projekt budowy linii Przasnysz – Ciechanów ostatecznie upadł pytał też radny Krzysztof Nieliwodzki.

- Nic nie upadło – odpowiadał starosta. – To połączenie jest cały czas w kontrakcie terytorialnym. My postulowaliśmy o tę linię, mieliśmy poparcie marszałka Adama Struzika. Kiedy jednak powstał program Kolej Plus, w którym zapisano, że jest on skierowany do miast, które nie mają połączenia kolejowego, to szansę w nim zaczęły upatrywać też inne samorządy. Zobaczyły też koncepcję PKP, która zakłada możliwość powstania w przyszłości linii Zegrze - Przasnysz – tłumaczył.

Więcej w TP nr 38 z 15 września 2020 r. 

autor: rj

Komentarze Internautów (0)dodaj komentarz

Na razie nikt nie skomentował tego artykułu, aby wziąć udział w dyskusji, należy dodać komentarz

Ostatnie fotoreportażeRSS

  • Sołtysiada 2020. Zwyciężyła drużyna z Bogatego

    Turniej sołectw odbył się 6 września - już po raz siódmy. Tym razem w Bogatem. zobacz galerie...

  • Dożynki powiatowo-gminne w Pawłowie Kościelnym

    Najpierw w parafii św. Macieja została odprawiona msza święta dziękczynna za tegoroczne plony. W czasie jej trwania zostały poświęcone dożynkowe wieńce. Po mszy korowód dożynkowy przeszedł na plac przy kościele, gdzie odbyła się dalsza część uroczystości zobacz galerie...

  • Pogoń za Jednorożcem

    Fot. Zenon Lewandowski zobacz galerie...